Aangekomen in Coventry! - Reisverslag uit Coventry, Verenigd Koninkrijk van Marisa Wolff - WaarBenJij.nu Aangekomen in Coventry! - Reisverslag uit Coventry, Verenigd Koninkrijk van Marisa Wolff - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Coventry!

Blijf op de hoogte en volg Marisa

16 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Coventry

Hello people!

Zoals al eerder vermeld ben ik geen geweldige blogger, vandaar nu pas mijn eerste bericht. Zoals jullie misschien wel gehoord hebben ben ik goed aangekomen in Coventry. Na de gebruikelijke chaos, van student ambassadors die niet goed weten waar ze me heen moeten sturen tot aan het slot op de deur, ben ik de eerste ochtend door de stad gewandeld, op zoek naar de uni ;)
Die bleek niet zo heel ver weg te zijn van mijn (tijdelijke) accommodatie, dus dat was mooi meegenomen. Coventry zelf is een heel klein schattig stadje waar eigenlijk niks te beleven valt behalve de uni, een paar pubs, dronken Engelsen op straat en een hele grote Primark, Topshop en de gebruikelijke winkels. Tot nu toe heb ik veel workshops en door de universiteit georganiseerde tours gevolgd waardoor ik mezelf al prima kan redden met de weg etc. Het valt me mee hoe makkelijk het is om hier vrienden te maken. Op het vliegveld meteen al een Nederlandse jongen ontmoet en inmiddels nog een grote hoeveelheid meer! Iedereen is heel vriendelijk en zit natuurlijk in hetzelfde schuitje als ik.

Momenteel is het Welcomeweek voor International en EU-students. Het is in het stadje dus nog vrij rustig omdat de Engelse studenten volgend weekend pas aankomen.
Bij aankomst kregen we een rooster met wat er deze week allemaal te beleven valt. Zo is er morgenavond een bowlingavond in een stadje in de buurt. Ook heb ik me ingeschreven bij de sportschool en heb ik mijn studentID ontvangen. Morgen ga ik dus een bankrekening openen en dan zal het niet lang meer duren voordat jullie me kunnen bereiken op mijn engelse nummer.

Inmiddels heb ik ook al ontdekt op welke locatie 'mijn' kamer zal zijn en dat is nog veel dichter bij de universiteit en echt midden in het stadscentrum (lees 1 minuut lopen van Starbucks, Primark en Topshop). Ook heb ik al een boel geleerd over Coventry zelf. Zo is de persoon die de jetengine bedacht heeft geboren in Coventry en worden de welbekende zwarte Londense taxi's hier gebouwd. Ik ben in het transportmuseum geweest en heb daar een paar hele leuke auto's gezien ;). Ook is het één van de weinige stadjes met 4 kathedralen en weet ik nu wanneer je een kerk een kathedraal mag noemen.

Ik denk dat ik jullie hiermee wel al een beetje een indruk gegeven heb van hoe en wat hier in good old Britain. Hope to see you soon!

Xx Marisa

p.s. vergeet je niet aan te melden voor de mailinglist, dan word je up to date gehouden van mn nieuwste blogs/foto's

  • 17 September 2013 - 10:43

    Sunna:

    Zie je wel komt helemaal goed met jou daar. haha
    We moeten nog oppassen dat je straks niet allemaal nieuwe vrienden heb gevonden en ons niet meer leuk vind. haha. Het weer op de foto's ziet er ook beter uit dan hier. Er komt nu een beetje een blauwe lucht door maar voor de rest alleen maar regen. XXX

  • 18 September 2013 - 13:13

    Luca:

    Lekker bezig misababy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisa

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 4616

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 06 September 2014

Studeren in Coventry

Landen bezocht: